pátek 28. ledna 2011

Dokonalá matka

   Hledáte ji? Nemusíte. Právě jste mě našli. Jsem dokonalá matka. Matýsek, kdyby mluvil, by vám to bez okolků potvrdil. Dám na to krk. Možná je to dáno tím, že jsem jediná, kterou má. Ale pevně věřím, že je se mnou spokojený. Nikdy nemá hlad. Téměř pořád má pod sebou suchou plínku a pokud ne, stačí udělat ukřivděný obličej a dostane ji. Když se nudí, sednu si k němu a hrajeme si. Nechodí po světě ve špinvých teplákách a má po ruce pořád láhev se svou oblíbenou třešňovou šťávou. Možná lehce selhávám při stříhání nehtů, ale to většinou dělá tatínek, takže i tady bych získala nějaké body.

   Přiznávám, že má bezchybnost má hranice. Jsem průměrná kuchařka a mizerná švadlena. Moc to nezvládám jako účetní, ale to je vyváženo mou rolí nákupčí. Nikdo v této domácnosti neumí utratit víc peněz za zbytečnosti, než já. Jsem vcelku dobrá pradlena, byť dobám valchy odzvonilo a po mě se chce pověsit a vyžehlit. Nejsem v tom přebornice, ale nikdo z mých blízkých nevypadá jako vandrák. Pokud je schopen čisté prádlo ve své skříni vložit do police s co nejmenšími ztrátami způsobenými necitlivým vecpáním deseti triček mezi troje tepláky a čtyři košile, za což já nemůžu a pokud tomu člověku nevadí, že vypadá jako vytažen krávě z huby, tak ať. Nejsem moc schopná uklizečka. Nebudu zacházet do detailu, ale myslím si, že jako manželka vcelku slušně zvládám post právě najaté slečny. Mám na tomhle světě nepřeberné množství úloh, ve kterých nevynikám. Jsem moc špatná dcera a nešikovná instalatérka, ale pracuji na sobě. Ve všech směrech.

   Nedávno proběhla naší zemí zpráva, že jedna žena z Brna tuto soutěž prohrála. Lepila svému synovi do bot napínáčky a týrala ho hladem. Vítězný titul dokonalá matka už nikdy nezíská. Ale je to skvělá psychopatka. Moc dobrá tyranka a perfektně zvládla mučení. V některých věcech je opravdu nedostižná. Má přítelkyně nemá děti. Také se soutěže neúčastní. Co o ní ale bezpečně vím je, že roli kuchařky a zaměstnance ovládá bravurně. Je chytrá jako opice a až se jednou stane mámou, budu mít velkou konkurenci. Naše sousedka se moc snaží. Její děti chodí oblékané jako ze škatulky, všechno čisté, nažehlené a viditelně označené světoznámou značkou. Když se potkáme na chodbě, oba nahlas pozdraví a chlapec mi přidrží dveře. Věřím, že se oba skvěle učí a musí být moc šikovní, rodiče je z kroužků angličtiny, klavíru a karate vozí v pozdních večerních hodinách. Nikdy z jejich bytu neslyším dusot dětských nohou, křik, rodičovské napomínání. Mezi šestou večer, kdy se celá jejich rodina schází doma a osmou, kdy jak předpokládám, děti leží vymydlené v postýlkách se všichni chovají vzorně. Tak nevím. Je její snaha o dokonalost vyvážena množstvím času, který svým potomkům věnuje?

   Cena za dokonalost je samozřejmě vysoká. Málokdy se stihnu patřičně nalíčit a obléct, když vybíhám do blízkého obchodu pro rohlíky, olej, mouku nebo jinou potravinu, kterou zrovna doma postrádáme. Nemám moc času na své koníčky, jako je studium jazyků, vyšívání nebo psaní tohoto blogu. U moře jsem byla jednou v životě, protože příliš utrácím za oblečení a za sladkosti. Dokonce tolik, že někdy v obchodním centru raději oželím koupi nové knihy na úkor interaktivní předražené hračky pro Matyho. Zanedbávám své přátele. Nemám kdy chodit na kávu, většinu našeho volného času zaberou návštěvy lékařů, terapeutů a rehabilitačních zařízení. Ale nevadí, je to cena, kterou velmi ráda zaplatím, abych viděla svého čtyřletého syna poprvé lézt a postavit se na vlastní nohy.

   Definice dokonalé matky existuje. Termín dokonalý rodič není mýtus, ale označení každé mámy, kterou by její dítě nechtělo vyměnit za žádnou jinou na celém světě. A až na výjimky, které potvrzují pravidlo, jsou to všechny matky, které znám.

  

14 komentářů:

  1. Moc krásně napsané. Nádherně píšete!

    OdpovědětVymazat
  2. Konečne som pookriala na duši a aspoň dnes po prečítaní tohto článku sa cítim ako "dokonalá" matka. Včera večer som si tak ani náhodou nepripadala a rovnako som zlyhala aj v roli milujúcej manželky (čo už sa mi darí vlastne od narodenia nášho Mateska, tzn. skoro už 5 rokov). Ráno som mala pocit, že by som všetkým strašne pomohla, keby som sa namiesto urovnávania konfliktov radšej niekde zahrabala a nikdy nevyliezla....... nuž, ale kto by zase umyl riad, navaril, upratal...... :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Také jsem BYLA dokonalou matkou. Pak vlezla do puberty jedna dcera a potom druhá. Stala jsem se nejhorší matkou na světě.Starší dcera vyrostla a opět jí začínám připadat DOCELA normální. Takže nic není ztraceno, možná za pár let opět BUDU dokonalá matka!

    OdpovědětVymazat
  4. Díky, díky!! První pozitivní zpráva dnešního dne - zatím a opět jsem dokonalá matka!! (2 děti jsou už z puberty pryč a třetí do ní ještě nedorostlo, takže splňuju všechna kritéria :o)))))

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlasím s Janou. Taky jsem kdysi byla supr matka a tedˇ? Jsem hrozná protože moji 16letou dceru nechci nechat s teplotou 36,7 doma a všechny ostatní matky by to udělaly. Jsem nenormální když jí nechci koupit nový boty za tři litry protože jsem jí před půl rokem koupila za dva. Vlastně občas jsem dobrá matka-a to když do permanentně natažené dlaně mých dcer vložím nějakou tu drobnou pětistovku. To mě i milují!

    OdpovědětVymazat
  6. nádherné! píšete úžasne!

    OdpovědětVymazat
  7. děkuju, holky, jsem ráda, že jste se pochopily a pochválily. Pro ty, kdo mají pubertální děti, doporučuji Betty McDonaldová Co život dal a vzal, kapitola Dusím se ve vlastní šťávě. Když najdu čas, dám sem nejdůležitější úryvek.

    OdpovědětVymazat
  8. Ano,ano-také jsem bývala dokonalou a dokonce nejkrásnější matkou..Dneska:"Ty opravdu půjdeš nakoupit v téhle bundě???Nemyslím si,mami,že je to dobrý nápad,ale naštěstí s tebou nejdu!!"

    OdpovědětVymazat
  9. Moje oblíbená kniha. Nevím, který je váš nejdůležitější kousek, ale můj (bohužel doposud neuskutečněný)  - Posílám vám Imogenu, vraťte ji, ať jí bude 30!

    OdpovědětVymazat
  10. Dcerka se zatím projevuje sice hlasitě, ale beze slov. Ovšem od soboty, kdy se cosi stalo a já netuším, co, ale úplně všechno je jinak a já nic nechápu ... jsem soutěž o dokonalou matku jednoznačně projela, třeba se zas někdy dostanu do průměru. Mmchdm, já nestíhám mnohem zásadnější věci než jen se nalíčit...

    OdpovědětVymazat
  11. Aha, tak teď už vím, proč si některé ženy pořizují více dětí - jsou pak dokonalé celý život. Pokud jedno dorůstá do puberty, má v zásobě stále další a další, pro které je v tu dobu ještě stále dokonalá. A když to poslední malé doroste do puberty, tak  pro to nejstarší už je ZASE dokonalá. Jak jednoduché :) A já blbec si pořídila jen dvě :)

    OdpovědětVymazat
  12. Lenko, děkuji, máte pravdu, Betty a její sestra Mary jsou můj velký vzor. V poslední době ještě Erma Bombecková, což je jejich novodobá obměna. Doporučuji

    OdpovědětVymazat
  13. Odpadnem! Pôvodne som chcela napísať aj to, že Váš humor a spôsob písania dýcha mne blízkym štýlom Betty MacDonaldovej a práve som znova začala čítať (asi po 50-x) práve "Co život dal a vzal". Nemám zatiaľ vlastné deti, ale ako učiteľka si užívam práve vekovú kategóriu 10-15 rokov a niekedy potrebujem získať väčší nadhľad a odstup od pubertálnych nálad a nápadov.

    OdpovědětVymazat
  14. Docela jsem o tom četl a souhlasím s tebou....

    OdpovědětVymazat

Poslední

 7. prosince 2021 v 19 hodin a 50 minut narostla našemu Matýskovi křídla.