čtvrtek 1. července 2010

Randy Pausch

...  

   Randy Pausch, úspěšný profesor informatiky na Carnegie Mellon University, přednesl svou poslední přednášku ve věku necelých padesáti let. Když 18. září 2007 předstupoval před 400 posluchačů v sále, úvahami o tom, zda skutečně jde o jeho " poslední " přednášku v životě se nemusel zabývat. Nedávno před tím mu lékaři diagnostikovali rakovinu slinivky v terminálním stádiu a věděl, že mu zbývá pár měsíců života.

   Zkušenost získáte, když se vám nepodaří získat to, co jste chtěli.

   Čas je všechno, co máte. Jednoho dne můžete zjistit, že ho máte méně než si myslíte.

   Zvolte správný způsob ukládání věcí. Když jsem oznámil Jai, že chci mít v novém domě místo, kde budeme mít všechno uspořádáno podle abecedy, prohlásila, že je to na její vkus příliš obsedantní, puntíčkářské. Oponoval jsem:" Uspořádání podle abecedy je pořád lepší, něž pobíhání sem a tam se slovy: já vím, že to bylo modré, a že jsem něco jedl, když jsem to naposledy viděl."

   Jak víte, já jsem velký optimista. Ale když se snažím učinit důležité rozhodnutí, promýšlím katastrofický scénář. Říkám tomu faktor "být sežrán vlky". Co je nejhorší věc, která by se mi mohla stát, když se pro něco rozhodnu? Sežerou mě vlci?

   Napsal mi muž, který má ve svých 40 letech vážné problémy se srdcem. Píše o indickém duchovním vůdci Krišnamurtim, který zemřel v roce 1986. Jednou se ho zeptali, co by řekl jako útěchu umírajícímu příteli. Krišnamurti odpověděl: "Řekněte příteli, že část vás umírá s ním a bude ho provázet, kamkoli půjde. Nikdy nebude sám."

...
                                                                                 Poslední přednáška

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poslední

 7. prosince 2021 v 19 hodin a 50 minut narostla našemu Matýskovi křídla.