pátek 25. července 2014

Velké trable malé Popelky

Velikost nohy 36. To je Problém hned s několika P na začátku. Tedy, ona je to popravdě 35, ale takové boty se v dámském provedení nevyrábí, tudíž se zbaběle utíkám k šestatřicítce.
Dámy, disponující číslem na opačné straně spektra, si teď určitě pomyslí něco o rozmazlených trubkách, které netuší jaký opruz je vlastnit konec pastelky označený číslem 40. Tuší. Popravdě vědí to až moc dobře, poněvadž velikost dámské nohy o rozloze dětské lyže nikdo nekomentuje, kdežto my, prckové, slyšíme při téměř každé příležitosti "Ježišmarjá! To jsou ale majinkatý botičky! Čípa to jsou?" a pak sledujeme, jak tazatelce mrzne úsměv na rtu, jelikož očekávala čtrnáctiletou dívčinu.

Zkuste na to sehnat boty. No, jen si to zkuste. V dámském oddělení. Když totiž přijde do prodejny nové zboží, u daného typu můžete najít cca po dvaceti krabicích průměrných velikostí, dvoje čtyřiačtyřicítky a jedny, nejčastěji žádné boty pro Popelku. S malejma prostě nikdo nepočítá.
Jednou jsem si kupovala boty na běhání a když jsem po půl hodině zkoušení rezignovaně usedla do křesla s chmurnými myšlenkami na běh v gumákách, snažila se mě kamarádka uklidnit: "Tak si kup něco v dětském, ne?" načež zdrcená prodavačka pokrčila rameny "Ty poslední dva páry jsou z dětského." Důraz na slovo byl dán nejspíše za účelem snahy o můj odchod z prodejny. Vytrhla jsem jí botasky Nike s myškou Minnie na špičce z ruky a šla je protestativně zaplatit.

Ale tentokrát, tentokrát jsem se ocitla v obuvnickém Nebi. Jelikož nejsem schopna včas a správně reagovat na sezónní výprodeje, většinou se těchto neúčastním. I přes pokročilý věk s trojkou na začátku jsem dosud nebyla schopna vzít na vědomí, že chci-li zalevno koupit zimní bundu, musím se dostavit do obchoďáku přesně uprostřed zimy, mezi desátou a jednou hodinou odpolední. Jarní výprodeje v půli února já prostě nestíhám. Tudíž se o to ani nesnažím, a když na něco podobného náhodou narazím, plesá mi srdéčko radostí.

Jako kupříkladu dnes. Uprostřed dne, nečekána nezvána, stala se mi nehoda v podobě urvaného pásku na sandálech. Jak jinak, na mých nejoblíbenějších, nejfantastičtějších a nejpohodlnějších sandálech všech dob, na těch botách, které nosíte patnáct let v kuse a vyhazujete je až v okamžiku, kdy to nespraví ani správně umístěný zavírací špendlík. Nebylo zbytí, musela jsem do krámu.

A světe div se, já chytla sezónní výprodej! A div se dvakrát, při mé klice opravdu letní!! Prostě na první pohled už se sandálová obuv neprodává, ale když se člověk, bloudící mezi regály s podzimními křuskami do deště, pořádně rozhlédne, vzadu v koutě se krčí ještě nějakých dvacet, třicet osiřelých kousků na léto. Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistila, že jednak se mi od pohledu líbí téměř vše vystavené, na druhý pohled to všechno obsahuje krabici s číslem 36! (ostatní čísla začínala čtyřkou a počítám, že nejmenší se rozměrem blížily délce dětské vaničky). A na ten třetí, /to se prostě nedá, já se na to musím nadechnout/ bylo všechno slevněno na polovic!!!
Poskakovala jsem mezi sandály a polosandály a síťovanými polobotaskami a nevěděla, kam dřív sáhnout. Černé, červené nebo fádní šedou? S plnou špičkou, třemi pásky navíc, s mechanickým zapínáním? Ó ano, chovala jsem se jako malá holka v kostymérně bez dohledu dospělé osoby. Nakonec jsem vybrala, nenápadně přihodila ještě jednu krabici jako bonus (přísahám, to jsou tak strašně krásný boty, že jsem je tam nemohla nechat) a smířená s faktem, že jsem prošustrovala své měsíční kapesné tři dny po výplatě, jsem se odebrala k pokladně.

Mám sandálky. Roztomilé, maličké, jako pro Popelku. Mám bílé kecky, které zůstanou bílé jen asi dvacet minut poté, co si je prvně obuju. Nemám na MHD do konce měsíce. Ale věřte mi nebo ne, jsem spokojená jako želva.

10 komentářů:

  1. gratuluju. já bych i 41 sehnala, ale proč ve všem vypadám jak kdybych měla na nohou ploutve ???

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem majitelkou nohy velikosti 35 :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem přesvědčena o bezvýhradné platnosti Murphyho zákona. Ať se týká bot nebo oblečení. Jak jinak by bylo možné, že celý život jsem ve slevách i v neslevách  chtěla kus velikosti 40-42 a téměř VŽDYCKY (krom několika výjimek potvrzující pravidlo) byl mnou vyhlídnutý kus ve velikosti 34-36. A pak se mi povedla ta úžasná věc a já zhubla do velikosti 34-36. Pokračování zcela jistě znáte :-)U bot se mi nohu zmenšit nepodaří, takže tam znám jen opačný pohled. Velikost 39 není téměř nikdy a pokud, je mi velká a 38 malá :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Kdyby obcházel národ nějaký princ, tak jsi jako jedna z mála ve hře:-) To za to stojí!

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám sandály z dětského oddělení a nejspíš se tam vrátím i pro baleríny. :-) Reno a něco málo se dá vybrat i v CCC, ale člověk tam musí filtrovat i od pohledu vysloveně šuntovní kusy. Nemajíc děti mi nedošlo, že dětské oddělení neznamená jen botičky pro batolata, ale taky dívčí a tam se dají dokonce i vybrat kotníkové boty na klínku, které se jako dospělá fakt nemusím stydět obout a ještě v nich nadělám parádu.

    OdpovědětVymazat
  6. A už jste někde viděli lodičky ve dvaačtyřicítce? Kdyby jo, tak dejte vědět, na ples se hodí a mimo sezonu jednu šoupnu dětem do pokoje jako klouzačku...

    OdpovědětVymazat
  7. Tak teda musím taky reagovat. Gratuluji k super koupi, ale s tou velikostí jste na tom ještě sakra dobře. Co mám říkat já, která mám nožku 32/33??? V dámském se nechytám ani na 35 a v dětském? To je samá kytička, Hello Kity či Barbie. Taky už jsem ve věku s trojkou na začátku a je to prostě boj. Přesto Vám přeji, ať si nové botičky užíváte, já když něco pořídím, tak jsem vždy v eufórii :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Vzhledem k tomu, že jsem majitelka nožky č. 34, mnoho na výběr nemám. Dětské jsem zavrhla, protože to, co se nabízí v obchodech v Plzni, je skutečně jen pro děti (dívčí prostě nemají), pokud je v dívčím ( CCC, Humanic nebo Deichmann)něco kloudného, pak pouze velikost 33 a pak až 35. První je mi malá, druhá velká. Vrhla jsem se proto na internet a nakupuji botky tam. Osvědčil se mi Svedrup, kde mimo jiné nabízejí  slovenskou značku HUJO.

    OdpovědětVymazat

Poslední

 7. prosince 2021 v 19 hodin a 50 minut narostla našemu Matýskovi křídla.