čtvrtek 14. února 2013

Až budu velká, vdám se a budu mít spoustu dětí.
Až odmaturuju, odstěhuju se od rodičů.
Až splatíme auto, koupíme si dům.
Až budeme mít střechu nad hlavou, pořídíme si ty děti.
Až budou děti starší, pošleme je na prázdniny k babičce a uděláme si dovolenou ve dvou.
Až....

Celý náš život je plný Až. Pořád na něco čekáme, něco vyhlížíme a snažíme se něco překročit, abychom si úspěšně vytvořili překážku jinou. Takhle se dá docela dobře pročekat strašná spousta času. Celý jeden člověk. A úplně nejhorší je ta myšlenka, že Až, pak budu šťastná.

Až bude Matýsek chodit.
Až bude Matýsek mluvit.
Až bude Matýsek soběstačnější.
Až bude Šimonek soběstačnější.
Až splatíme dům, auto, akvárium se zlatou rybičkou.
Pak si zhluboka vydechnu a počkám, až mi to štěstí spadne do klína.

Postižení našeho chlapečka, rakovina a jiné radosti, kterými nás (zatím) život obdařil, mě naučily jednu moc důležitou věc. Je to TEĎ. V tuhle chvíli jsem šťastná a spokojená. V daný okamžik, kdy stojím u plotny, připaluje se mi guláš, Matěj už po padesáté přepnul televizi na venezuelskou telenovelu a Šimon si stěžuje, že by spal, ale nemůže zabrat. Takových a lepších dnů bude, doufám, ještě spousta. Ale je taky dost dobře možné, že žádné Až nepřijde. Pak bude moc důležité, že se budu moct ohlédnout zpátky a říct si jo, to jsem byla moc šťastná.

12 komentářů:

  1. Každou chviličku by si člověk měl užít.

    OdpovědětVymazat
  2. že AŽ nepřijde, to je životem ověřené a prověřené! urvat,co se dá!! hned! to je styl, který se mi osvědčil... nebudu měnit... já tedy ne ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. A já vím, že AŽ přijít může; určitě přijde! Hodně let jsem tak trochu "ryla dr.. v zemi" a snila, že až...až synové dostudují, dospějí...spadne mi z prsou ten tíživý balvan (samoživitelky). Splnilo se. A i přeplnilo :-)Potkala jsem svého báječného muže. Moje starosti se s vašimi nedají srovnat. Ale naději, tu nevzdávejte !Moc držím palce. Užívejte a prožívejte život současný; nechte se překvapit budoucností :-) Hodně štěstí

    OdpovědětVymazat
  4. Dnes jsem si shodou okolností opsala z jednoho přání k narozkám toto: "Žít šťastně - znamená žít den za dnem, užívat si milých okamžiků a malých radostí". PS: na druhou stranu si koupím už v listopadu zájezd k moři a pak se 8 měsíců těším až bude léto....

    OdpovědětVymazat
  5. až obuju si rano černe papirove boty

    OdpovědětVymazat
  6. Ano - je dulezite si pripominat denne, ze "pokud nejde o zivot, jde o houno"

    OdpovědětVymazat
  7. Lenka a 3 kluci .-)15. února 2013 v 22:31

    To jo. A já to klidně říkám nahlas. Přijdu za manželem a řeknu: "Vím, že občas brblám, ale jsem šťastná." A on mi řekne: "Vždyť já to vím."

    OdpovědětVymazat
  8. Vlaďko, při čtení mě napadlo naprosto totéž :-))

    OdpovědětVymazat
  9. A teď mi došlo, že předchozí komentář může znít jako výčitka. Tak to proboha ne!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Jak nemám ráda ty "krásné" powerpointové prezentace rozesílané e-mailem, tak jednu jsem si kdysi uložila. Na tohle sedne jak prdel na hrnec. Kdo chcete, koukněte se taky. http://uloz.to/xcAaeow/stesti-je-cesta-pps

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Tak po tomhle už brečím na plné pecky ...

    OdpovědětVymazat
  12. Mluvíš mi z duše... jo, přímo z ní. Sice nechápu, jak ses tam dostala, ale dík.:-)

    OdpovědětVymazat

Poslední

 7. prosince 2021 v 19 hodin a 50 minut narostla našemu Matýskovi křídla.